Gdy lato za pasem, coraz częściej myślimy o rozpoczęciu uprawiania jakiegoś sportu i zgubieniu zbędnych kilogramów. Dziś skupimy się na coraz popularniejszej jeździe na rolkach. Ile kalorii można spalić,  jeżdżąc na rolkach? Jakie dodatkowe korzyści płyną z uprawiania tego sportu?

rolki szczecin

Ile kalorii można spalić, podczas jazdy na rolkach?

Gdy pragniesz zgubić zbędne kilogramy, jazda na rolkach to doskonały wybór. Regularne uprawianie tego sportu wzmacnia mięśnie, ujędrnia brzuch, pośladki i uda oraz przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Jazda na rolkach jest sportem wytrzymałościowym, poprawia pracę serca i dotlenia organizm.

W ciągu godziny jazdy na rolkach spalić można od 600 do 700 kcal. Odpowiada to mniej więcej dwóm godzinom intensywnego aerobiku.

Warto pamiętać, że ilość spalonych kalorii to kwestia indywidualna i może się różnić w zależności od płci, wieku wagi oraz intensywności treningu. Aby zrzucić nadwagę i pięknie wymodelować sylwetkę wystarczą już 3 treningi w tygodniu po min. 30 min. Dlaczego co ćwiczyć trzeba co najmniej przez pół godziny?

Organizm człowieka zaczyna spalać tkankę tłuszczową dopiero po 20 minutach intensywnego wysiłku.

Jazda na rolkach — korzyści

Uprawianie sportu, jakim jest jazda na rolkach, niesie za sobą ogrom korzyści, należą do nich:

  • wzmocnienie i wysmuklenie mięśni nóg brzucha i rąk;
  • redukcja cellitu;
  • dotlenienie organizmu, co ma także pozytywny wpływ na stan cery;
  • wymaga utrzymywania prostej postawy ciała, garbiąc się, można stracić równowagę;
  • przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

Ponadto jazda na rolkach nie obciąża stawów i kręgosłupa tak bardzo jak np. bieganie, przez co jest odpowiednia nawet dla osób z dużą nadwagą i mających skłonności do tego typu urazów.

Jazda na rolkach — środki ostrożności

Rozpoczynając przygodę z jazdą na rolkach, ważne jest zaopatrzenie się w odpowiednio dopasowany kask oraz ochraniacze na kolana i łokcie. Zapewni to ochronę w razie upadku oraz poczucie większego bezpieczeństwa w trakcie treningu.